افزایش میل جنسی و درمان سرد مزاجی زنان

سرد مزاجی زنان

سرد مزاجی چیست؟

سرد مزاجی، که با اسامی دیگر کمبود میل جنسی یا تمایل جنسی کم نیز شناخته‌شده، یک اختلال جنسی شایع در میان زنان است. در اغلب موارد، اختلال کم‌کاری میل جنسی یک عارضه موقتی است؛ اما تداوم وضعیت تمایل جنسی کم، می‌تواند زمینه را برای مشکلات متعددی در روابط همسران فراهم سازد. عوامل فیزیکی، پزشکی و عاطفی، نقش قابل‌توجهی در شکل‌گیری این اختلال ایفا می‌کنند.

یائسگی، یکی از مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن سرد مزاجی در زنان است. در زمان یائسگی، زنان با تغییرات متعددی در بدن خود مواجه می‌شوند. خشکی واژن به دلیل کاهش هورمون استروژن و مقاربت‌های دردناک ناشی از آن، ازجمله‌ی این تغییرات می‌باشند. تأثیرات منفی این تغییرات می‌تواند میل زنان را برای ایجاد رابطه‌ی جنسی کاهش دهد. اگر شما هم با این تأثیرات منفی مواجه شده‌اید، لیزر مونالیزاتاچ می‌تواند در کاهش آن به شما کمک کند. لیزر مونالیزا تاچ یک روش درمانی بدون درد، سریع و مؤثر برای جبران هورمون‌های ازدست‌رفته‌ی شما در زمان یائسگی می‌باشد در ادامه مقاله توضیحات بیشتر در رابطه با این روش درمانی ارائه شده است.

تمایلات جنسی، مشتمل بر صدها رفتار و احساس اعم از عشق و احساسات نفسانی و عاشقانه، تمنا و تمایل، احساس امنیت و صمیمت می‌باشد؛ بنابراین، سرد مزاجی می‌تواند ناشی از عوامل عاطفی و شیوه زندگی، یا عوامل جسمی و پزشکی باشد.

علت‌ سرد مزاجی زنان از نظر پزشکی

  • یائسگی و روابط زناشویی: افزایش سن و یائسگی یکی از دلایل اصلی میل جنسی کم یا سرد مزاجی است. سردمزاجی در زنان یائسه ناشی از ویژگی های اصلی یائسگی نظیر کاهش هورمون استروژن، تستوسترون و پروژسترون است که منجر به کاهش میل جنسی می‌گردد.
  • تأثیرات دارویی: تعدادی از داروهای تجویزی مانند داروهای ضدافسردگی، داروهای ضد فشارخون و قرص ضدبارداری به دلیل اثرات آن‌ها بر انتقال پیام‌رسان‌های شیمیایی و هورمون‌های جنسی، موجب اختلال در تحریک، میل جنسی و ارگاسم (اوج لذت جنسی) زنان می‌شوند.

علت عاطفی سرد مزاجی زنان

علل عاطفی سرد مزاجی شامل تجربه جنسی ناهنجار در گذشته مانند زنای با محارم، خشونت و یا تجاوز جنسی، فاصله احساسی از همسر، مشکلات ارتباطی، مسائل عاطفی حل‌نشده، مشاجرات، تابوهای شخصی و یا دفع احساسات جنسی می‌باشد. همچنین برخی از زنان هنگام معاشقه، احساس گناه، شرم، اضطراب، افسردگی و یا خستگی را تجربه می‌کنند. ترس از بیماری‌های مقاربتی یا ترس از بارداری نیز می‌تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. عدم اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس پایین نیز منجر به سرد مزاجی زنان می‌گردد.

 

درمان سرد مزاجی در بانوان

درمان سرد مزاجی در زنان

یائسگی و نقش آن در سرد مزاجی زنان

در میان بسیاری از عوارض یائسگی در زنان، کاهش میل جنسی یکی از شایع‌ترین آن‌هاست. برای برخی از زنان، این مشکل آن‌قدر حاد است که به‌عنوان یک بیماری به نام اختلال کمبود میل جنسی (HSDD) تشخیص داده می‌شود.
با افزایش سن زنان و فرارسیدن دوران یائسگی، تخمدان توانایی خود را برای تولید انواع هورمون‌ها، ازجمله استروژن از دست می‌دهد. اثرات کاهش سطح استروژن این است که دیواره واژن، کلیتوریس و وولو، انعطاف و قابلیت ارتجاعی خود را ازدست‌داده و اغلب خشک و تحریک‌پذیر می‌گردند. کمبود استروژن معمولاً باعث خشکی واژن می‌شود. این مشکل ممکن است منجر به مقاربت دردناک گردد و نیز بر شدت ارگاسم تأثیر بگذارد.
هورمون دیگری که نقش مهمی در میل جنسی دارد، تستوسترون است که به علت یائسگی کاهش می‌یابد. یکی از تصورات غلط رایج این است که زنان، هورمون تستوسترون در بدن خود ندارند و این هورمون فقط در مردان یافت می‌شود. درواقع تستوسترون در مردان و زنان، یک هورمون ضروری است، اما سطح تولید آن در بدن مردان و زنان، متفاوت است. سطح کافی هورمون تستوسترون با میل جنسی سالم ارتباط دارد و تستوسترون پایین قطعاً یکی از علت‌های اختلال HSDD می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید : لابیاپلاستی (عمل زیبایی واژن) چیست؟

 

علت فیزیکی سرد مزاجی زنان

عوامل فیزیکی متعددی می‌تواند موجب سردمزاجی در زنان گردد. عملکرد ضعیف جنسی مرد، خشکی واژن، احساس ناراحتی یا درد هنگام مقاربت، معاشقه کوتاه، بی‌خوابی، ضعف و یا خستگی، آسیب وارده به اعصاب به علت تروما یا جراحی، عدم تعادل هورمونی، سوءمصرف مواد مخدر و مشکلات مربوط به ناراحتی‌های زنانه، برخی از این عوامل هستند.
کسب آگاهی در مورد علل مختلف سرد مزاجی می‌تواند به زنان مبتلا کمک کند تا درمان سریع و مختص هر علت را دریافت کنند. به همین دلیل زنان مبتلا به تمایل جنسی کم، باید در تلاش برای یافتن دلیل اصلی سرد مزاجی خود باشند.

 

درمان کاهش میل جنسی زنان (سرد مزاجی) در زمان یائسگی

راهکارهای بسیاری برای رفع مشکلات مربوط به عملکرد جنسی، میل جنسی و صمیمیت وجود دارد. در اینجا به برخی از اقداماتی که می‌تواند به شما کمک کند، اشاره می‌کنیم:

لیزر مونالیزا تاچ

می‌توانید خشکی، التهاب و نازک شدن آتروفی واژن را با یک روش درمانی مؤثر به نام لیزر مونالیزا تاچ، درمان کنید.لیزر مونالیزا تاچ، یک روش درمانی مورد تأیید FDA برای درمان آتروفی تناسلی ناشی از یائسگی می‌باشد. این تکنیک، زنان واجد شرایطی که در اوایل دهه چهل و پنجاه‌سالگی خود، دوران دشوار یائسگی را می‌گذرانند، درمان می‌کند.

 

لیزر مونالیزا تاچ

 

لیزر مونالیزا تاچ یک روش غیر جراحی، بدون درد و ساده است که نیازی به بیهوشی ندارد. در این روش نقاط کوچک لیزر بر روی دیواره واژن ارسال می‌شود. با استفاده از لیزر، سوراخ‌های کوچکی در دیواره‌های واژن ایجاد می‌شود، تا بدن فرایند التیام خود را آغاز کند و سلول‌ها را برای تولید بافت جدید اطراف این منطقه، تحریک کند. این فرایند به بدن اجازه می‌دهد کلاژن جدید تولید کند، که این به معنی بازسازی یک بافت سالم خواهد بود. درمان اصلی با لیزر، کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد، بااین‌حال، کل فرآیند حدود ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

 

در اولویت قرار دادن فعالیت جنسی

در طی یائسگی، در اولویت قرار دادن فعالیت جنسی و مقاربت به‌صورت منظم، مسئله مهمی است. بدون فعالیت جنسی، واژن ممکن است کوچک‌تر و تنگ‌تر شود و موجب درد و ناراحتی هنگام مقاربت گردد.

تمرکز بر روی صمیمیت، نه‌فقط بر رابطه جنسی

لذت بردن از همراهی و نزدیکی با شریک زندگی خود از راههای دیگر (علاوه بر رابطه جنسی) می‌تواند موجب افزایش میل جنسی گردد.

مشاور ازدواج و روابط زناشویی (در صورت نیاز)

در خصوص مسئله میل جنسی زنان، کیفیت رابطه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در مورد این موضوع، زنان باید با خود صادق باشند. مشاور ازدواج و روابط زناشویی، می‌تواند نقش مهمی در خوشبختی فعلی و آتی همسران داشته باشد. انجام مشاوره به‌ویژه وقتی مهم است که شما برقراری رابطه جنسی را متوقف کرده‌اید. برای کمک به بهبود صمیمیت، بر بهبود روابط با همسر خود کار کنید و بی‌پرده درباره احساسات خود ازجمله ترس، خشم و اجتناب از رابطه جنسی، با همسر خود صحبت کنید.

افزایش رضایت جنسی و ارگاسم زنان با معجزه هیگز

 

بیشتر از 25 درصد از خانم ها مشکل در ارگاسم و رضایت در رابطه جنسی دارند . دستگاه هیگز با استفاده از تکنولوژی RF می تواند میزان رضایت از رابطه جنسی را افزایش دهد، این دستگاه با افزایش خونرسانی و تحریک باعث بهبود ارگاسم در زنان می شود همچنین با تنظیم ترشحات مخاطی واژن باعث از بین رفتن درد حین نزدیکی می شود و خروج  هوا از کانال  واژینال را کاهش می دهد، به این ترتیب اعتماد به نفس فرد در حین رابطه جنسی افزایش می یابد. در نهایت کیفیت رابطه جنسی که در حال حاضر یکی از مشکلات عمده زوجین است بهبود و میزان رضایت مندی افراد افزایش پیدا می کند.

 

راه های افزایش میل جنسی بعد از زایمان

 

یک از روش های درمانی برای افزایش میل جنسی بعد از زایمان، استفاده از کرم های هورمونی واژینال است که سبب کاهش خشکی واژن و افزایش میزان ترشحات واژینال می شود ، روش دیگه انجام ورزش های کگل به مدت یک ماه و نیم تا دو ماه است که ضعف دیواره واژن و کف لگن رو کاهش می دهدف روش دیگر برای این عارضه ، که سریعتر جواب می دهد استفاده از معجزه هیگز ( RF واژینال) که به آن اشاره شد همانطور که کفته شد این دستگاه با استفاده از انرژی گرمایی و افزایش خون رسانی ناحیه واژن باعث افزایش میزان ترشحات واژینال شده و همینطور با استفاده از انقباضی که در کف لگن و دیواره واژن ایجاد می کند میزان شلی واژن را کاهش میدهد.

 

بانوی گرامی ، اگر شما هم به این عارضه مبتلا شده اید و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید ، بهتر است به یک متخصص زنان با تجربه در این زمینه مراجعه کنید.دکتر ریحانه رمضانی نژاد از بهترین پزشکان متخصص زنان تهران،با تجهیزات پیشرفته در این زمینه پذیرای شما زنان عزیز می باشند. جهت دریافت نوبت ، به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button