پروسه تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن

زیبایی ژنیتال در دنیای زیبایی و پزشکی رشته زنان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و به همین دلیل نیز در علم پزشکی این روزها، روش های بسیار متفاوت و متنوعی برای افزایش سلامت و زیبایی ژنیتال به کار گرفته می شود. تزریق چربی به واژن یکی از شایع ترین روش های زیبایی ژنیتال است که در سال های اخیر متقاضیان زیادی پیدا کرده است. در این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این روش کسب کنید.

 

چگونگی تزریق چربی به واژن

به طور کلی باید بگوییم که معمولا خانم ها با توجه به مسائل متفاوتی همچون افزایش سن، زایمان، رژیم های لاغری سنگین و کاهش وزن های شدید، دچار معضلاتی همچون افتادگی و شل شدگی پوست ناحیه ژنیتال و یا ایجاد چین و چروک هایی در این ناحیه می شوند. تزریق فیلر هایی مثل چربی و ژل راهکار مهم و موثری است که می تواند سبب جوان سازی، رفع تیرگی و یا پر شدن و برطرف شدن چین و چروک ها در این افراد شود. فیلرهایی که در جوان سازی واژن به کار گرفته می شوند شامل دو دسته ژل ها و چربی ها می شوند و هر کدام، با وجود شباهت های بسیار خود از تفاوت های مشخصی نیز برخوردار هستند.

برای تزریق چربی به ناحیه واژن از چربی هایی استفاده می شود که از بدن خود فرد گرفته شده اند. ابتدا میزان مطلوبی از چربی از نواحی شکم یا پهلو یا کنار ران ها تحت بی حسی موضعی ساکشن شده و پس از شستشو و جدا کردن بهترین بافت سلولی چربی و در واقع چربی نانو (Nanofat)، بافت مناسب برای تزریق آماده می شود. تزریق چربی، میزان واکنش و همین طور حساسیت بافتی کمتری دارد و عوارض آن نیز نسبت به تزریق ژل به واژن، به مراتب کمتر و ماندگاری آن نیز بیشتر است.

 

در ویدئو زیر دکتر ریحانه رمضانی نژاد جراح و متخصص زنان در تهرانپارس، پروسه تزریق چربی به واژن را توضیح داده اند.

 


به طور کلی معمولا در دو تا سه ماه اول بعد از تزریق، تنها ۳۰ درصد از چربی که به واژن تزریق شده جذب می شود. به گفته دکتر ریحانه رمضانی نژاد، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی و جراح زیبایی ناحیه ژنیتال، برای رفع این مسئله معمولا دو راه کلی وجود خواهد داشت. راه اول این است که در نوبت اولی که تزریق چربی صورت می گیرد، مقدار بیشتری از اندازه مورد نیاز چربی به بیمار تزریق شود تا میزان جذب آن کاهش پیدا کند. در راه حل دوم نیز می توان مقداری از چربی را فریز کرده و بعد از سه ماه و در صورت نیاز برای تزریق مجدد مورد استفاده قرار داد.

 

مزایای تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن، علاوه بر جوان سازی این ناحیه از بدن، مزایا و البته کاربردهای دیگری نیز دارد که از میان آنها می توان به تغییر سایز و حجم لابیای ماژور، درمان آتروفی واژن، سفت شدن ناحیه تناسلی، درمان خشکی واژن، درمان عدم تقارن و تناسب در ناحیه، تنگ کردن واژن و جوان سازی و روشن شدن پوست ناحیه تناسلی و… اشاره کرد. تزریق چربی، کمترین میزان حساسیت را برای فرد به دنبال دارد، به همین دلیل هم هست که افراد بسیاری به جای انتخاب تزریق ژل به سراغ تزریق چربی برای ناحیه تناسلی خود می روند.این روش هم تعرفه نسبتا مناسبی دارد و هم نیازی به بی هوشی و یا سپری کردن دوران نقاهت خاصی ندارد و طی آن نیز شاهد هیچ گونه خون ریزی نخواهید بود. علاوه بر این می توان نتیجه آن را نیز در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد بود. لازم به ذکر است که تزریق چربی به واژن می تواند میزان لذت ارتباط جنسی را نیز به مراتب افزایش دهد.

 

عکس تزریق چربی به واژن

 

عوارض تزریق چربی به واژن

طبیعی است که این روش نیز مانند تمامی راه ها و روش های درمانی و یا زیبایی در دنیای پزشکی، عوارض مخصوص به خود را خواهد داشت. از جمله عوارض تزریق چربی به واژن می توان به تورم، التهاب، درد، کبودی و یا در برخی از موارد عفونت اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که انتخاب یک پزشک متخصص و حرفه ای در این زمینه مسئله بسیار مهمی است که می تواند احتمال و خطر بروز چنین مشکلاتی را به حداقل برساند.
در کنار آن، وجود یک محیط بهداشتی و تمیز برای انجام این تزریق نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. توصیه ای که برایتان داریم آن است که اگر بعد از فرآیند تزریق چربی به واژن دچار درد و یا عفونت شدیدی شدید، حتما آن را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید تا از بروز خطرات احتمال بزرگ تر جلوگیری نمایید. در ضمن دقت داشته باشید که قبل از انجام تزریق چربی، در صورت وجود عفونت باید حتما پیش از هر چیز به درمان کامل آن بپردازید تا در محل تزریق چربی، عفونتی شکل نگیرد.

 

عوارض تزریق چربی به واژن

 

میزان ماندگاری اثر تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن به عنوان یکی از روش های زیبایی ژنیتال در این سال ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. آنجایی که خانم‌ها به دلیل موارد مختلفی مثل زایمان رژیم افزایش سن و غیره دچار مسائلی مثل افتادگی پوست ناحیه واژن و یا شل شدگی و چین و چروک در این ناحیه می شوند این روش یکی از راهکارهای مفید جهت جوانسازی و روشن سازی پوست واژن محسوب می شود. از مزایای بسیار مهم تزریق چربی به واژن نسبت به تزریق ژل به واژن این است که حساسیت بافتی کمتری ایجاد می کند و همچنین ماندگاری چربی تزریق شده نیز در این روش بسیار بیشتر است .
در مورد ماندگاری اثر تزریق چربی به واژن می توان گفت که در طی دو الی سه ماه اول حدود ۳۰ درصد از چربی جذب می شود که برای رفع این مشکل دو راه حل وجود دارد :

  1. در نوبت اول تزریق مقداری بیش از حد مورد نیاز برای بیمار تزریق می شود
  2. راه حل دوم این است که مقداری از چربی را فریز کرده و بعد از سه ماه اگر نیاز به آن مقدار چربی بود، می توانند جهت تزریق مجدد به بیمار از آن بافت‌های چربی استفاده کنند.

در کل می‌توان گفت که چربی تزریق شده، حدود ۷۰ درصد این میزان به طور دائم و تا آخر عمر در بدن باقی میماند این موضوع با توجه به شرایط فیزیکی هر فرد می تواند متفاوت باشد باید دقت داشت که تزریق چرمی در واقع یک پیوند سلول چربی به ناحیه مورد نظر است و اگر فرد دچار افزایش و یا کاهش وزن می شود به همان میزان چربی این سلول ها افزایش و یا کاهش پیدا می کند. شایان ذکر است که به دلیل خطرات پایین تزریق چربی به واژن محدودیتی جهت تکرار آن در طول عمر وجود ندارد.

 

 

دوران نقاهت پس از تزریق چربی به واژن

همانطور که می‌دانید زیبایی ژنیتال در دنیای پزشکی و زیبایی از جایگاه مهمی برخوردار بوده و تزریق چربی به واژن یکی از معمول ترین این روشها به شمار می‌رود. این روش درمانی و زیبایی با استفاده از چربی خود بدن فرد مثل نواحی پهلو کنار ران و یا شکم انجام می شود. از مزایای این روش می‌توان به ایجاد حساسیت کمتر ماندگاری بیشتر و موارد دیگری مثل جوانسازی و روشن شدن پوست و غیره اشاره کرد. اما باید توجه داشت که این روش همچون روش های زیبایی دیگر بعد از جراحی عوارضی در بر خواهند داشت. عوارض مثل تورم التهاب درد کبودی و عفونت.

 

نکته مهم اینجاست که اگر مراقبت ها و توصیه هایی که پزشک به شما ارائه می کند را به درستی رعایت کنید، بروز چنین مشکلاتی به حداقل ممکن خواهد رسید.

 

 

مراقبت ها در دوران تزریق چربی به واژن

  • باید حداقل یک هفته پس از انجام این روش، آنتی بیوتیک خوراکی استفاده شود. همچنین آنتی بیوتیک های موضعی به همراه گاز استریل در محل تزریق و ساکشن باید استفاده شود.
  • به طور منظم باید از داروهایی که دکتر برای وی تجویز کرده استفاده کند.
  • طی دو یا سه روز اول امکان ترشح مایع و خونابه از محل تزریق و ساکشن چربی وجود دارد که این طبیعی بوده و به صورت خود به خود هم از بین خواهد رفت.
  • ناحیه تزریق چربی را دستکاری نکند.
  • در هفته اول، مصرف سیگار و قلیون ممنوع است.
  • همچنین در هفته اول، باید از رفتن به سونا، جکوزی، استخر و حمام آفتاب خودداری کرد.
  • بهتر است در هفته های اول از لباس‌های تنگ استفاده نشود.
  • به مدت یک ماه پس از تزریق، رابطه جنسی رابطه جنسی و انجام ورزشهای سنگین ممنوع است.
  • از مصرف غذاهای پرچرب و پرنمک تا یک ماه خودداری کند.
  • برای برطرف کردن التهاب و درد در ناحیه از کمپرس یخ استفاده کند.
  • اگر درد وجود داشت از استامینوفن و ضد التهاب ها استفاده کنند.
  • معمولا بهتر است تزریق چربی زمانی انجام شود که بیمار حداقل ۲ الی ۳ هفته پریود نمی‌شود.

سوالات رایج درباره تزریق چربی به واژن

مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن شامل چه مواردی می شوند؟
معمولا مصرف منظم داروهای تجویز شده، نداشتن فعالیت های سنگین تا یک ماه بعد از تزریق، عدم استفاده از غذاهای چرب و پر نمک تا یک ماه، دستکاری نکردن ناحیه تزریق، استفاده از استامینوفن و ضد التهاب در صورت بروز درد، استفاده از کمپرس یخ برای برطرف کردن درد و التهاب، عدم استحمام و شست و شو با آب داغ تا یک هفته و استفاده از گن برای جذب کامل چربی توصیه می شود. علاوه بر این، برقراری رابطه جنسی تا ۳ هفته بعد از تزریق نیز ممنوع خواهد بود.

هزینه تزریق چربی به واژن چقدر است؟
طبیعتا پیش از آن که پزشک، ناحیه مورد نظر را معاینه کند نمی توان هزینه دقیقی را مشخص کرد، چرا که هزینه تزریق چربی به قسمت واژن به عوامل متفاوتی مانند میزان چربی مورد نیاز و همین طور نیاز به انجام کار در کلینیک یا اتاق عمل بستگی خواهد داشت که بعد از معاینه مشخص می شوند.

میزان ماندگاری تزریق چربی به واژن چقدر است؟
70 درصد میزان چربی تزریق شده به واژن به طور دائم و مادام العمر در بدن باقی می ماند. این موضوع می تواند با توجه به شرایط جسمانی فرد متفاوت باشد. با توجه به اینکه تزریق چربی در واقع پیوند یا گرفت سلول های چربی به ناحیه است، هر زمان فرد دچار افزایش وزن شود، میزان چربی داخل این سلول ها نیز افزایش یافته و در صورت کاهش وزن فرد، میزان چربی هم کاهش می یاید. با این حال باید بگوییم که خطرات حداقلی این تزریق موجب می شود که هیچ محدودیتی برای تکرار آن وجود نداشته باشد.

چه کسانی نباید به سراغ تزریق چربی به واژن بروند؟
معمولا زنان باردار و شیرده، افرادی که در ناحیه تناسلی خود دچار عفونت هستند و همین طور کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افراد دیابتی، مبتلایان به بیماری های خود ایمنی، افرادی که داروهای ضد انعقادی و رقیق کننده خون مصرف می کنند و… از جمله افرادی هستند که بهتر است به سراغ تزریق چربی نروند.چون این افراد سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و بدنشان نسبت به افراد عادی ضعیف تر هست.در ضمن اگر شخصی بخواهد عمل رو در اتاق عمل انجام دهد ، داروهای بیهوشی ممکن است در شیر ترشح شوند و در کل در دوران شیردهی هر دارویی را نمی شود استفاده کرد مثل بعضی آنتی بیوتیکها و مسکن ها و کدیین و …

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button