معرفی لیزر مونالیزا تاچ

لیزر مونالیزا تاچ

در دنیای پزشکی و زیبایی زنان، راه و روش های بسیار متفاوت و متنوعی به کار گرفته می شود و هر کدام به نوبه خود تاثیرگذاری ها و نتایج مخصوص به خود را به دنبال دارند. در این میان اما استفاده از لیزر مونالیزا تاچ با تاثیرگذاری بسیار زیاد برای درمان انواع مشکلات، بیماری ها و روش های زیبایی زنان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. این روش با داشتن کمترین عوارض و بیشترین اثرگذاری، طرفداران بسیاری دارد و به عنوان بهترین گزینه انتخابی برای بیشتر پزشکان شناخته می شود. در این مطلب همراه ما باشید تا به طور مفصل به موضوع لیزر مونالیزا تاچ بپردازیم.

لیزر مونالیزا چیست؟

به طور کلی می توان گفت که دستگاه لیزر مونالیزا تاچ در درمان و زیبایی زنان، کاربردهای بسیار متفاوتی دارد. خشکی واژن، کاهش ترشحات و عوارض کاهش هورمون ها در اثر یائسگی، تکرر و بی اختیاری ادرار، رفع ضایعات زگیل تناسلی، درمان عفونت های مکرر واژن و… همه و همه از جمله مواردی هستند که استفاده از لیزر مونالیزا برای آنها بسیار کاربردی و مناسب است. اصولا لیزر مونالیزا، دستگاهی است که به هندپیس های مختلفی مجهز است و با تعویض این هندپیس ها می توان فرکانس ها و شدت اشعه های آن را تغییر داد. به همین دلیل نیز عملکرد دستگاه بنا بر نیاز بیمار، تغییر خواهد کرد.

لیزر-مونالیزا-در-تهرانپارس

کاربردهای لیزر مونالیزا تاچ

همان طور که گفته شد لیزر مونالیزا تاچ می تواند در شرایط و موقعیت های مختلفی به کار گرفته شود. این روش معمولا بهترین انتخاب در مقابل روش های دارویی، جراحی و… به شمار می آید و به همین دلیل نیز در بسیاری از شرایط، توسط پزشکان تجویز می شود. از جمله کاربردهای لیزر مونالیزا تاچ برای خانم ها می توان به لابیاپلاستی (عمل زیبایی واژن)، تنگ کردن واژن، روشن سازی واژن، جوانسازی واژن، درمان و بهبود علائم یائسگی، درمان خارش واژن، درمان عفونت مکرر قارچی، درمان خشکی واژن، درمان اتروفی واژن، درمان بی اختیاری ادراری، درمان دردهای مکرر در رابطه جنسی، درمان افتادگی رحم، درمان زگیل تناسلی، درمان ترک های بارداری و… اشاره کرد.
این روش می تواند با تابش اشعه به دیواره های واژن، کلاژن سازی را بیشتر کرده و افزایش جریان خون را نیز به همراه داشته باشد. به همین دلیل هم هست که بسیاری از مشکلات ناحیه واژن را می توان با این روش بهبود بخشید.

مزایای دستگاه مونالیزا

طبیعی است که وقتی صحبت از برتری روش لیزر مونالیزا نسبت به بسیاری دیگر از روش های درمانی می شود لازم باشد که مزایای این روش را نیز به طور کامل بررسی کنیم. برای مثال باید بگوییم که لیزر مونالیزا نسبت به روش هایی همچون انواع جراحی ها، ایمن و غیر تهاجمی است. در کنار این نیز لیزر مونالیزا به هیچ گونه بی هوشی و یا حتی بی حسی نیاز ندارد.این روش، عوارض جانبی چندانی ندارد و می تواند مشکلات را در کمترین زمان ممکن درمان نماید. علاوه بر این، لیزر مونالیزا با درمان و بهبود مشکلات جنسی موجب ارتقاء روابط زناشویی و به دنبال آن، افزایش اعتماد به نفس افراد می شود.
از دیگر مزایای استفاده از لیزر مونالیزا می توان به هزینه بسیار کمتر در مقایسه با جراحی ها، عدم نیاز به دوران نقاهت و استراحت چندان، تنظیم PH واژن، کاهش احتمال عفونت های واژینال و… اشاره کرد.

عوارض استفاده از لیزر مونالیزا

به طور کلی استفاده از مونالیزا تاچ به نسبت سایر روش های درمانی، عوارض به مراتب کمتری دارند. این روش به عنوان یک درمان سرپایی شناخته می شود و عوارض آن را می توان در ایجاد قرمزی، تورم و یا التهاب های سطحی خلاصه کرد. تمامی این عوارض نیز معمولا بسیار خفیف هستند و می توانند طی یک یا دو روز بعد از انجام لیزر به مراتب بهبود پیدا کنند.

درمان زگیل تناسلی با لیزر مونالیزا

یکی دیگر از مواردی که می توان در آن از لیزر مونالیزا تاچ کمک گرفت، درمان زگیل تناسلی است. زگیل تناسلی زنان از آن دست معضلاتی است که درمان آن برای بسیاری از افراد بسیار سخت و کلافه کننده است. با این حال می توان با کمک لیزر مونالیزا به عنوان یک روش مطمئن و موثر به درمان این معضل پرداخت.زگیل تناسلی در زنان

درمان خارش واژن با لیزر مونالیزا تاچ

بسیاری از خانم ها بعد از یائسگی دچار گر گرفتگی و تعریق می شوند. در کنار این سوزش، خارش و خشک شدن واژن نیز مسائل دیگری هستند که غالبا خانم های یائسه را درگیر خود می کنند. این موضوع به نوبه خود می تواند تاثیرات بسیار بدی را در روابط جنسی آنها به دنبال داشته باشد. در چنین شرایطی استفاده از لیزر مونالیزا، بسیار کاربردی بوده و می تواند این معضل ها را به طور کامل درمان نماید.

تنگ کردن واژن با لیزر مونالیزا تاچ

تقریبا می توان گفت که استفاده از لیزر مونالیزا برای تنگ کردن واژن، نتایج مطلوب بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت. این روش هیچ گونه خون ریزی و عوارض بی هوشی ندارد و به استراحت چندانی نیز نیاز نخواهد داشت. تنها کافی است که در طی سه جلسه به مدت 10 دقیقه برای انجام لیزر به کلینیک مراجعه کنید و بعد شاهد نتایج بی نظیر آن باشید. تنگ کردن واژن با لیزر مونالیزا می تواند نسبت به وضعیت سلامتی افراد مختلف، ماندگاری متفاوتی داشته باشد. با این حال لازم است که افراد به طور متوسط بین هر 10 تا 15 ماه یک بار برای یک جلسه لیزر مراجعه کنند.

برای این کار هم کافی است که یک جلسه در مطب و کلینیک حاضر شوید و لیزر را انجام دهید. معمولا میزان عود زگیل های تناسلی بعد از انجام لیزر مونالیزا به حداقل می رسد. این روش بدون هیچ گونه خون ریزی و دردی انجام می گیرد و در طی آن می توان با کمک دستگاه مکنده، بخارات ناشی از لیزر را فیلتر کرده و از فضای اتاق پاک کرد. با این کار احتمال ورود ضایعات زگیل به حلق و حنجره به حداقل می رسد.

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا

استفاده از لیزر مونالیزا برای آن دسته از خانم هایی که برای درمان خشکی واژن خود تمایلی به مصرف هورمون و یا سایر روش ها ندارند، انتخاب بسیار ایده آلی به حساب می آید. در این روش، اشعه لیزر وارد بافت دیواره واژن می شود و سلول ها را برای ساخت کلاژن و همین طور الاستین تحریک می کند. به همین دلیل نیز خاصیت کشسانی دیواره واژن افزایش پیدا خواهد کرد.
در کنار این نیز میزان خون رسانی بافت واژن بیشتر شده و لغزندگی و رطوبت دیواره ها نیز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل هم هست که دیگر خبری از خشکی واژن نخواهد بود. این روش با توجه به موقعیت فرد طی چند جلسه، آن هم به مدت 5 الی 10 دقیقه انجام می گیرد.

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا

درمان شل شدگی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

این روش با تحریک پوشش سطحی و بافت همبند می تواند ضخامت و مایع بافتی ناحیه تناسلی را افزایش داده و در نتیجه جوان سازی این ناحیه را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل نیز استفاده از لیزر مونالیزا را می توان روش کاربردی و موثر برای درمان شل شدگی واژن دانست. این روش نسبت به سایر روش های درمانی، ماندگاری به مراتب بیشتری دارد و تنها یک سال بعد نیز می توان برای تمدید آن اقدام کرد.

درمان بی اختیاری ادرار با لیزر مونالیزا

به طور کلی بروز تغییراتی در سیستم مجاری ادراری را می توان از جمله عوارض یائسگی دانست. به همین دلیل نیز غالبا بسیاری از خانم ها بعد از یائسگی دچار مشکلاتی همچون بی اختیاری، تکرر و یا حتی سوزش ادرار می شوند. در چنین شرایطی استفاده از لیزر مونالیزا می تواند انتخاب بسیار خوبی به حساب آید.
این روش با اثرگذاری بر روی بافت های داخلی واژن می تواند تحریک کلاژن سازی را به دنبال داشته باشد و بافت ها را از این طریق، تغذیه نماید. با این کار، بافت های تحلیل رفته مجددا بازسازی می شوند و می توانند به روند عادی و طبیعی خود باز گردند.

جمع بندی

برترین تکنولوژی در علم پزشکی زنان در حال حاضر لیزرها و در راس آنها لیزر مونالیزاتاچ است. این دستگاه در ابتدا خاص لیزرهای واژینال طراحی شد ولی به تدریج در دامنه وسیع تری مورد استفاده قرار گرفت.
لیزر مونالیزاتاچ در رشته زنان کاربردهای درمانی و زیبایی متفاوتی دارد. مهمترین کاربرد درمانی لیزر واژینال، درمان خشکی و کاهش ترشحات در اثر افزایش سن و کاهش هورمونها در دوران یائسگی ایجاد می شود. این خشکی سبب سوزش ناحیه ژنیتال، درد و سوزش هنگام نزدیکی، تکرر ادرار و بی اختیاری ادرار حین عطسه و سرفه یا قبل از رسیدن به دستشویی میشود. در افرادی که با درمان های هورمونی خشکی برطرف نشود و یا اجازه مصرف هورمون در فرد نداشته باشیم، لیزر مونالیزاتاچ  کمک بسیار زیادی می کند و حدود ۹۰-۸۰ درصد بهبودی ایجاد میشود. در واقع جوانسازی مخاط واژن و مخاط اطراف مجرای ادرار با استفاده از لیزر بهترین شیوه درمان در موارد خشکی واژن است.
کاربرد دیگر درمانی لیزر، رفع ضایعات زگیل تناسلی در یک جلسه و با احتمال عود بسیار کمتر نسبت به سایر روش ها است.در واقع لیزر بهترین روز درمان زگیل تناسلی است. لیزر مونالیزاتاچ همچنین در درمان عفونتهای مکرر واژن استفاده میشود.خصوصا در مواردی که به داروهای مختلف ،مقاوم بوده اند، نتایج خیلی خوبی داشته.
 مهمترین کاربرد زیبایی دستگاه مونالیزاتاچ ، انجام لابیاپلاستی با لیزر است که سبب می شود برش های منظم تر ایجاد شود، جراحی سریع تر باشد، جراحی با حداقل بخیه نسبت به روش جراحی با تیغ جراحی انجام شود. 
از لیزر برای رفع تیرگی پوست ناحیه تناسلی و همین طور رفع استریای شکم یا خطوط پوستی ناشی از بارداری استفاده می شود. این روش ها در چندین جلسه انجام می شود و تا حد قابل قبولی تیرگی واژن و شدت و وسعت خطوط استریا را کاهش می دهد.

بیش از سه سال است که ما در مطب از این لیزر استفاده میکنیم و رضایت حداکثری از نتایج این تکنولوژی را تجربه کرده ایم .

سوالات متداول

هزینه انجام لیزر مونالیزا چقدر است؟
تعرفه ی خدمات لیزر مونالیزا بر اساس تعداد جلسات مورد نیاز و اقدامات درمانی در افراد مختلف متفاوت است و اینکه برای هر فرد از چه طول موج و قدرتی از تابش لیزر استفاده شود و اینکه چند جلسه درمان لازم باشد، بعد از معاینه توسط خانم دکتر و در جلسه مشاوره مشخص می شود.

آیا استفاده از این روش، محدودیت سنی دارد؟
این روش در تقریبا تمام بانوان قابل انجام است. در بعضی مقالات گفته شده که در خانمهای بالای ۷۰ سال استفاده نشود اما در بسیاری مقالات گفته می شود که به شرطی که خانمها سابقه بیماری شدید،نقص سیستم ایمنی یا دیابت کنترل نشده یا بیماری خودایمنی نداشته باشند، خانمهای بالای ۷۰ سال هم می توانند از مزایای لیزر بهره ببرند.

آیا انجام لیزر مونالیزا می تواند خطر جهش تخمک ها و بروز مشکلاتی در بارداری را به دنبال داشته باشد؟
تاکنون هیچ اثر منفی از لیزر بر روی تخمدان یا رحم و تخمک ها گزارش نشده. بیشتر از ۴۰ سال است که تکنولوژی لیزر در مشکلی استفاده می شود و تاکنون اثر سرطان زایی یا عقیمی در پی نداشته است. بنابراین می توان با اطمینان خاطر از لیزر در خانمهای جوان نیز استفاده کرد.

آیا می توان در زمان بارداری نیز از لیزر مونالیزا استفاده کرد؟
تاکنون دیده نشده که لیزر ها اثر نامطلوب بر جنین یا بارداری واسه باشند.اما بنابر احتیاط ما در دوران بارداری برای خانمها از لیزر استفاده نمی کنیم.

آیا احتمال بروز حساسیت و پس زدن این روش وجود دارد؟
با توجه به شرایط هر فرد و تغییرات هورمونی ممکن است اقداماتی مانند روشن سازی در بعضی افراد پاسخ مطلوب با لیزر نداشته باشد، اما هیچ اثر حساسیتی و آلرژی زایی با لیزر وجود ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button