لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟

لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی (عمل زیبایی واژن) یکی از عمل های زیبایی واژن است که بر روی دو طرف لبه های واژن انجام می شود. عوامل متعددی همچون زایمان، بیماری های مادرزادی و رابطه جنسی موجب تغییر شکل لابیا می شوند. به همین دلیل زنانی که دارای این عارضه هستند، علاقه بسیاری به زیبا سازی واژن دارند. لابیاپلاستی یک عمل زیباسازی واژن می باشد و موجب تغییر در میل جنسی بیمار نمی شود.

لابیاپلاستی را می توان با چند روش انجام داد، یکی از بهترین روش ها استفاده از لیزر مونالیزا تاچ می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با عمل لابیاپلاستی که با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ انجام می شود، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چرا عمل لابیاپلاستی انجام می شود؟

شایع ترین علت بزرگی یا بدشکلی لابیاها، ژنتیک می باشد اما موارد دیگری هم سبب بزرگی لابیاها می شوند. برخی از این عوامل عبارت است از:

• بارداری و زایمان
  • اختلالات هورمونی
  • ورزش های حرفه ای که سبب اصطکاک زیاد واژن می شوند.
  • رابطه جنسی مکرر
  • یائسگی
  • افزایش وزن بیش از حد

لابیاهای بزرگ از نظر زیبایی و اعتماد بنفس جنسی، بعضی از خانم ها را دچار مشکل می کند. به علاوه بزرگی لابیا می تواند سبب درد و سوزش واژن موقع پوشیدن لباس زیر، شلوار تنگ و جین، رابطه جنسی یا ورزش های حرفه ای (دوومیدانی، دوچرخه سواری یا سوارکاری) شود. به همین دلیل خانم ها عمل لابیاپلاستی را انجام می دهند.

لیزر مونالیزا تاچ چیست؟

لیزر مونالیزا تاچ یک روش لیزر بدون درد و با حداقل تهاجم برای جوان سازی واژن می باشد. با استفاده از این لیزر بر روی بافت مخاط واژن، تولید کلاژن بیشتر می شود و کلاژن موجب جوان سازی پوست هر ناحیه و همچنین بهبود عملکرد ناحیه مورد نظر می شود.

همانطور که یاد شد، لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا یکی از انواع روشهای لابیاپلاستی به شمار می رود. هدف از انجام این جراحی، کوچک کردن لابیاهای بزرگ، قرینه سازی لابیا های مینور و برطرف کردن دفورمیتی و یا بدشکلی لابیا ها می باشد. برای انجام این جراحی، از لیزر مونالیزا تاچ برای برش بخش های اضافی لابیا، برداشتن چروک های لابیا مینور و رفع تیرگی آنها استفاده می شود.

کاربرد های لیزر مونالیزا تاچ چیست؟

• رفع تیرگی واژن با لیزر مونالیزا
  • درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا
  • تنگ کردن واژن
  • لابیاپلاستی
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • جوانسازی واژن با لیزر
  • درمان افتادگی رحم
  • درمان درد های حین رابطه جنسی
  • درمان زگیل تناسلی
  • و…

لیزر مونالیزا تاچ

مزایا استفاده از دستگاه مونالیزا تاچ چیست؟

• نتیجه بخشی سریع
  • مدت زمان کوتاه در انجام آن
  • مقرون به صرفه بودن
  • غیر تهاجمی و غیر جراحی بودن این روش
  • نداشتن خطرات و عوارض
  • عفونت های واژینال از طریق این روش کاهش می یابد.
  • جوان و زیبا سازی واژن
  • تنظیم ph واژن
  • عدم استفاده از داروی بیهوشی و بی حسی موضعی
  • کمترین میزان دوره نقاهت

عوارض عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا چیست؟

هر عمل جراحی که انجام می دهید، عوارض خاص خود را دارد.بعضی عوارض عادی هستند و بعد از چند روز برطرف می شوند اما بعضی دیگر جدی هستند و بیمار را دچار مشکل می کنند. به صورت کلی، عوارض بعد از لابیاپلاستی با لیزر به دو دسته ی زیر تقسیم می شوند که عبارت است از:

1- عوارض عمومی عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا:

درد و تورم، عوارض عمومی لابیاپلاستی با لیزر هستند و به دلیل برش، داروی بی حسی و التهاب ایجاد می شوند. با مصرف ویتامین C، کمپرس یخ، عدم تحرک و استراحت می توانید درد و تورم را کم دهید. به علاوه به خاطر عدم رعایت بهداشت ممکن است بیمار دچار عفونت بعد از عمل شود.

2- عوارض اختصاصی عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا:

این عوارض ممکن است در اثر نوع بافت لابیای بیمار، انتخاب تکنیک اشتباه برای عمل، نخ بخیه نامناسب یا عدم تبحر جراح ایجاد می شود. این عوارض اختصاصی عبارت است از: عدم قرینگی لابیا ها، اسکار، جای بخیه و کم برداشتن بافت هستند که می توان آن را ترمیم کرد.

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟

یکی از سوالات اساسی و مهمی که بیشتر بیماران از ما می پرسند، این است که آیا عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا بهتر است یا جراحی؟ در ادامه پاسخ خود را می یابید.هر دو نوع جراحی برای کوچک کردن و زیبایی لابیاها استفاده می شوند، اما به دلیل تفاوت هایی که در نتیجه ی این دو جراحی وجود دارد، لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا تاچ به جراحی ترجیح داده می شود. دلیل این امر و تفاوت ها عبارت است از:

• کیفیت برش: با لیزر مونالیزا برش ها صاف تر هستند و نتیجه جراحی بهتر و فرم لابیاها طبیعی تر صورت می گیرد.
  • تعداد بخیه: تعداد بخیه ها در عمل با لیزر مونالیزا خیلی کمتر از روش جراحی می باشد. حتی گاهی لابیاپلاستی با لیزر برای برخی از بیماران بدون بخیه انجام می شود، در نتیجه امکان ایجاد پوست اضافه یا جای زخم برجای نمی گذارد.
  • میزان خونریزی: به این دلیل که همزمان با برش لیزر مونالیزا، انتهای عروق خونی منعقد و بسته می شود، خونریزی در حد یک تا دو قطره می باشد. اما جراحی با خونریزی زیادی همراه است.
  • دوره نقاهت: استفاده از لیزر مونالیزا برای برش لابیاها موجب خونرسانی بیشتر به لابیاها شده و قدرت تکثیر سلولی را بیشتر می کند. در نتیجه ترمیم و بهبودی بعد از لابیاپلاستی با لیزر، بسیار سریعتر از لابیاپلاستی با جراحی می باشد و دوره نقاهت کمتری دارد.

همچنین از عوامل دیگر استفاده از لیزر مونالیزا شامل:

عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا نیاز به بیهوشی ندارد.مدت زمان انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا حدود 10 تا 20 دقیقه می باشد در حالی که مدت زمان جراحی بیش از 40 دقیقه است.عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا هزینه کمتری نسبت به جراحی دارد، به این دلیل که هزینه های بیمارستانی و اتاق عمل را شامل نمی شود.

Laser labiaplasty

جراحی لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا برای چه کسانی مناسب است؟

تمام خانم های بالای 18 سال که کاملا سالم هستند و بیماری مزمنی ندارند، می توانند این عمل زیبایی را انجام دهند. دختر خانم های باکره و بالای 18 سال نیز می توانند این عمل را انجام دهند. کسانی که زائده های زگیل تناسلی هم دارند، می توانند بعد از درمان اقدام به عمل لابیاپلاستی کنند.

در چه صورت نمی توان عمل لابیاپلاستی را انجام داد؟

دختران زیر 18 سال نیز تا پایان بلوغ خود نمی توانند این جراحی را انجام دهند.همچنین برای خانم هایی که به موارد زیر مبتلا هستند، عمل لابیاپلاستی ممنوع است، مگر اینکه درمان شوند و بعد اقدام به این عمل کنند. موارد ممنوعیت عمل لابیاپلاستی عبارت است از:

• عفونت فعال
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • زگیل تناسلی
  • زخم در ناحیه تناسلی
  • قاعدگی
  • اختلال‌های لخته شدن خون
  • عفونت واژن و فرج
  • بیماری‌های نئوپلاستیک
  •  سرطان

آمادگی های قبل از درمان و عمل لابیاپلاستی:

آمادگی قبل از درمان و عمل لابیاپلاستی شامل اقدامات زیر می‌شود:

1- مشاوره با جراح و متخصص زنان: متخصص زنان و زایمان باید سلامت عمومی بیمار و همچنین سلامت ناحیه تناسلی را تایید کند، از انگیزه بیمار برای انجام این عمل آگاه شود، معاینه زنان را انجام دهد و از طریق انجام آزمایش‌هایی همچون تست پاپ اسمیر از عدم التهاب واژن و فرج اطمینان کامل حاصل کند.

2- بیمار باید از دو هفته قبل از جراحی مصرف آسپرین و مشتقات آن (به عنوان مثال Acard)، ویتامین E، داروهای ضد ویروس و مخصوص درمان آنفلوآنزا را قطع کند، به این دلیل که چنین داروهایی موجب خونریزی طولانی مدت حین جراحی می‌شود.

3- بیمار باید از سه روز قبل از عمل استعمال دخانیات را قطع و یا به روزی سه یا چهار سیگار کاهش دهد.

4- چنانچه ناراحتی عفونی دو هفته قبل از جراحی مشاهده شود، بیمار موظف است این مورد را به پزشک خود اطلاع دهد.

5- اگر عمل تحت بیهوشی عمومی انجام شود، بیمار باید از 6 ساعت قبل از جراحی هیچ چیزی نخورد و آزمایش خون (APTT، مورفولوژی، سدیم، پتاسیم، زمان انعقاد سفالیت کائولین، فیبرینوژن، گلوکز، شمارش گلبول‌های خون و میزان قند خون) را انجام دهد.

مراقبت های بعد از انجام لیزر با دستگاه مونالیزا تاچ

بعد از عمل لابیاپلاستی با دستگاه مونالیزا باید یکسری نکات را رعایت کرد که عبارتند از:

– بعد از انجام لیزر مونالیزا می توانید استحمام کنید تا مواد به کار رفته شده را به طور کامل از سطح پوست بدن تان پاک کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که از آب داغ برای شست و شو استفاده نکنید، به این دلیل که موجب تشدید التهاب در محل مورد نظر می شود.

– ناحیه ای لیزر شده باید به صورت مرتب، تمیز و خشک نگه داشته شود.

– بعد از انجام لیزر از استعمال هرگونه کرم یا لوسیون بر روی پوست خود اجتناب کنید.

– حداقل تا دو روز بعد از انجام لیزر مونالیزا برای درمان لابیاپلاستی، از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید.

– توجه داشته باشید که بعد از درمان می توانید ورزش و هر گونه فعالیت های روزمره خود را شروع کنید و به آنها بپردازید. اما به این نکته توجه کنید که از فعالیت های سنگین و بلند کردن بار های سنگین بپرهیزید.

– در صورت انجام هرگونه اقدامی در ناحیه اندام تناسلی تان، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا متحمل مشکلات جانبی نشوید.

– بعد از انجام اولین جلسه لیزر مونالیزا حتما با پزشک متخصص خود هماهنگ کنید و تاریخ جلسه بعدی لیزر تان را تعیین کنید و سعی کنید بین جلسات آن فاصله زیادی بیفتد تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

– برای کمتر شدن ورم و التهاب ناشی از لیزر مونالیزا می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

– از پوشیدن شلوار های تنگ و چسبنده و لباس زیر های پلاستیکی اجتناب کنید.

– محل لیزر شده را با استفاده از سرم و شست و شو دهنده ای که توسط پزشک خود تجویز شده است، به صورت مرتب تمیز کنید.

– در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در این خصوص می توانید از متخصص مربوطه کمک بگیرید.

آیا عمل لابیاپلاستی در بارداری انجام می شود؟

توصیه می شود لابیاپلاستی در طول بارداری و زمان زایمان به دلایلی انجام نگیرد . از مهم ترین دلایل آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد که شامل:

– برای انجام عمل لابیاپلاستی باید از بی حسی موضعی استفاده شود که می تواند برای مادر و جنین عوارضی به همراه داشته باشد.

– تغییرات شدید هورمونی مادر باردار می تواند تغییراتی را در دستگاه تناسلی خارجی ایجاد کند که 3 الی 8 هفته بعد از زایمان به حالت طبیعی خود باز می گردد .

– در زایمان های طبیعی به دلیل نزول و خروج جنین از دستگاه تناسلی خارجی موجب کشیدگی ها و پارگی هایی در منطقه پرینه می شود.

– در هنگام زایمان ارگان های لگنی پرخون می شود و چنانچه این عمل انجام شود، عوارض ناشی از آن افزایش پیدا می کند.

– به دلیل موارد فوق که گفته شد، توصیه می شود عمل لابیاپلاستی در زمان بارداری انجام نشود.

هزینه لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا تاچ

عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا هزینه کمتری نسبت به جراحی دارد. چون هزینه های اتاق عمل نیز برای جراحی در نظر گرفته می شود. به این دلیل که عمل لابیاپلاستی یک عمل زیبایی و جراحی پلاستیک محسوب می شود، هزینه های آن را نمی توانید از طریق بیمه های درمانی پرداخت کنید.

عمل لابیاپلاستی به روش لیزر مونالیزا تاچ چقدر طول عمر دارد؟

لیزر درمانی چنانچه توسط پزشک ماهر و مسلط به دستگاه مونالیزا تاچ انجام شود، می تواند نتایج بسیار شگفت انگیزی داشته باشد. این تکنولوژی یکی از بهترین روش های برای درمان مشکلات زنان می باشد و به جهت جوان سازی سطح بیرونی واژن، انجام می گیرد.به صورت کلی می توان گفت، عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا بین ۴ الی ۵ سال دوام دارد و قابل برگشت نیست، البته بسته به نوع پوست و سن و سال افراد نیز متغیر می باشد.