رفع مشکل خارش واژن با دستگاه لیزر مونالیزا

بیشتر زنان وقتی دوران یائسگی را در ذهن خود تصور می‌کنند، به یاد عوارض آزاردهنده‌ی آن مانند گرگرفتگی و عرق کردن می‌افتند. دوران یائسگی علائم آزاردهنده‌ی دیگری هم دارد که البته بسیاری از خانم‌ها مایل به صحبت درباره‌ی آن نیستند چراکه از صحبت درباره‌ی آن شرم می‌کنند. این علائم شامل خارش و سوزش و خشک شدن واژن می‌شود که تأثیر بسیار بدی بر کیفیت زندگی این زنان و روابط جنسی آن‌ها دارد.

لیزر مونالیزا تاچ راه‌حلی نوین و بدون جراحی برای درمان مؤثر این دسته از علائم یائسگی می‌باشد.

خارش و تحریک جداره‌ی داخلی واژن معمولاً همراه با احساس گزگز، سوزش، خارش و برفک پوست خارجی اطراف ناحیه واژینال است. این احساس خارش ممکن است بسیار خفیف یا بسیار شدید باشد و گاهی شدت پیدا کند و گاهی آرام شود.

گاهی خارش وسوزش واژن  می‌تواند نشانه‌ی یک وضعیت نگران‌کننده مانند عفونت داخلی واژن باشد. پس لازم است در صورت داشتن این علائم به پزشک مراجعه کنید. البته سوزش و خارش واژن همیشه هم بر اثر عفونت داخلی واژن نیست.

علت‌ها و دلایل خارش و سوزش واژن

خارش، سوزش و احساس تحریک پوستی در واژن دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد ازجمله:

• عفونت باکتریایی واژن (واژینوز باکتریال): به‌طور طبیعی در واژن تعداد بسیار زیادی باکتری “خوب” و تعداد کمی باکتری “بد” وجود دارد. باکتری‌های خوب، به کنترل رشد باکتری‌های بد کمک می‌کنند. در زنان مبتلا به واژینوز، باکتریال این تعادل به هم می‌خورد. تعداد باکتری‌های “خوب” کم‌تر شده و تعداد باکتری‌های “بد” افزایش می‌یابند. به‌جز خارش، سایر علایم عفونت زنان عبارت‌اند از التهاب واژن، خارج شدن چرک از واژن و بوی بد واژن.
  • عفونت‌های انتقالی از راه جنسی: بسیاری از بیماری‌های عفونی قابل انتقال از راه جنسی مانند کلامیدیا، زگیل تناسلی، تریکوموناس واژینالیس می‌توانند باعث خارش و سوزش واژن شوند.
  • عفونت قارچی واژن: از هر سه زن، یک نفر در مقطعی از زندگی خود به عفونت قارچی واژن مبتلا می‌شود. عفونت واژن از نوع قارچی زمانی ایجاد می‌شود که یک نوع قارچ در مهبل یا واژن بیش‌ازحد رشد کند و تکثیر شود. بارداری، دخول در هنگام رابطه جنسی، استفاده بیش‌ازحد از آنتی‌بیوتیک و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌تواند زنان را در معرض خطر عفونت قارچی واژن قرار دهد. عفونت قارچی علاوه بر سوزش و خارش واژن موجب ترشح ماده‌ی غلیظ و سفیدرنگ از واژن می‌شود.
  • یائسگی: با شروع دوران یائسگی ترشح هورمون استروژن کاهش می‌یابد و این امر موجب نازک شدن جداره‌ی داخلی واژن و درنتیجه خشکی، سوزش و خارش واژن می‌شود. نازک شدن جداره‌ی داخلی واژن همچنین در خانم‌هایی که نوزادشان را شیر می‌دهند نیز ایجاد می‌شود. احساس سوزش و خارش واژن و درد در هنگام مقاربت از علائم خشکی واژن در یائسگی هستند. واژن، بدون داشتن رطوبت کافی بسیار آسیب‌پذیر می‌شود چراکه نبود ماده مخاطی در واژن باعث اصطکاک بیشتر در هنگام دخول در رابطه جنسی می‌شود که این موضوع باعث نازک شدن جداره‌ی داخلی واژن می‌شود. خونریزی بعد از دخول در رابطه جنسی یکی از علائم آسیب دیدن بافت واژن می‌باشد.
    خارش واژن یکی از علائم آزاردهنده‌ی یائسگی است. خارش ممکن است در داخل یا خارج واژن احساس شود. خارش خارجی واژن می‌تواند براثر خشکی واژن و از دست رفتن لایه مخاطی و اسیدی واژن باشد. آسیب‌پذیری بیشتر نسبت به عفونت، یکی دیگر از عوارض خشکی واژن در یائسگی است. ازآنجایی‌که میزان اسیدی بودن محیط داخلی واژن کاهش می‌یابد، این محیط نسبت به انواع عفونت‌های باکتریایی و قارچی آسیب‌پذیر می‌شود.
  • مواد شیمیایی محرک و حساسیت‌زا: برخی از فرآورده‌های شیمیایی مانند برخی کرم‌ها، کاندوم‌ها، دستمال توالت، دستمال مرطوب بانوان، ژل بهداشتی واژن و صابون‌ها و دیگر محصولاتی ازاین‌دست، می‌توانند حاوی موادی باشند که واژن را تحریک می‌کند و موجب خارش آن می‌شود.
  • بیماری لیکن پلان: این بیماری به‌ندرت در اندام تناسلی ایجاد می‌شود و باعث بروز لکه‌های سفید و ریزی روی پوست اندام تناسلی می‌شود. این لکه‌ها می‌تواند موجب تخریب دائمی ‌بافت واژن شود. خانم‌هایی که در دوران یائسگی هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

راه و روش‌های درمان خارش و سوزش واژن

در بسیاری موارد خارش واژن به‌خودی‌خود خوب می‌شود. درصورتی‌که پس از مدتی بهبود نیافت یا شدت پیدا کرد لازم است به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما واژن را معاینه می‌کند و احتمالاً از ترشحات واژن نمونه‌برداری می‌کند تا بتواند به علت آن پی ببرد. خارش و سوزش واژن بسته به علت بروز آن، با روش‌های گوناگونی درمان می‌شود. برای مثال:

• عفونت‌های انتقالی از راه جنسی با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شوند.
  • عفونت قارچی واژن با داروهای ضد قارچ درمان می‌شود. داروهای ضد قارچ ممکن است به‌صورت قرص یا کرم موضعی تجویز شوند. این داروها به‌صورت غیر تجویزی هم از داروخانه قابل تهیه هستند. البته درصورتی‌که سابقه عفونت قارچی واژن را ندارید در صورت خارش و سوزش واژن باید به پزشک مراجعه کنید و بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنید.
  • خارش و سوزش واژن که براثر عوارض یائسگی ایجاد شده است با قرص‌ها یا کرم‌های استروزن یا روش لیزرتراپی قابل درمان است.
  • سایر انواع خارش و سوزش واژن معمولاً با کرم‌های استروئیدی که باعث کاهش التهاب واژن می‌شود، درمان می‌شوند.

مونالیزا تاچ: راه‌حلی نوین برای درمان سوزش واژن ناشی از یائسگی

لیزر مونالیزاتاچ یک روش درمانی نوین و پیشرفته است که اثرات جانبی یائسگی مانند خشکی و آتروفی واژن را بدون نیاز به مصرف دارو یا انجام جراحی درمان می‌کند. لیزر مونالیزا تاچ شانسی دوباره برای مقابله با روند پیری و احساس شادابی و جوانی است. این روش عوارض ناشی از خشکی واژن ازجمله درد، سوزش واژن را به نحو مؤثری درمان می‌کند.

درصورتی‌که شما هم علائم آزاردهنده‌ای مانند خارش و سوزش واژن، خشکی واژن و دردهنگام نزدیکی را دارید، لیزر مونالیزا تاچ راه‌حل مطمئنی برای حل مشکل شماست.

لیزر مونالیزا تاچ چگونه عمل می‌کند؟

در روش مونالیزا تاچ برای درمان علائم ناشی از تغییرات هورمونی در دوران یائسگی از لیزر فراکشنال CO2 استفاده می‌شود. سر لیزر به داخل واژن فرستاده می‌شود و با تابش اشعه لیزر به دیواره‌ی واژن، روند تولید کلاژن در بافت داخلی واژن دوباره شروع می‌شود.جوانسازی واژنبا لیزر به طور طبیعی موجب افزایش جریان خون در واژن می‌شود و به بهبود تولید ماده مخاطی در واژن کمک می‌کند. افرادی که از خشکی واژن، خارش و سوزش واژن و درد در هنگام نزدیکی رنج می‌برند، می‌توانند به کمک روش مونالیزا تاچ تمامی‌ مشکلات خود را حل کنند.

امکان ارسال نظر وجود ندارد.