جراحی هودکتومی یا هود ریداکشن (عمل زیبایی کلیتوریس)

کلیتوریس یکی از حساس ترین نقاط ناحیه ژنیتال و مسئول اصلی ارگاسم در خانم ها می باشد، که در بالاترین قسمت ناحیه تناسلی قرار گرفته است. وجود عصب های جنسی فراوان در این ناحیه باعث شده کلیتوریس خانم ها بسیار تحریک پذیر باشد. در برخی از بانوان، برای بالابردن و افزایش لذت جنسی لازم است جراحی هودکتومی انجام شود. این جراحی، جزو عمل های زیبایی درمانی واژن است. در طی این جراحی با کاهش اندازه و ضخامت پوسته یا کلاهک کلیتوریس، خانم ها لذت جنسی بیشتری را تجربه می کنند. میتوان گفت که هدف عمل کلیتوریس و هودکتومی، افزایش لذت جنسی در بانوان است. این جراحی نوعی عمل سرپایی است بدین معنی که همان روز می توانید به خانه برگردید تا روند بهبود شما آغاز شود.در این جراحی بخش اضافی یا ضخیم کلاهک کلیتوریس برداشته می شود تا دسترسی به کلیتوریس برای تحریک بیشتر میسر شود.

علت بزرگی کلاهک کلیتوریس چیست؟

کلیتوریس بخشی از ناحیه تناسلی بانوان و عامل اصلی ارگاسم در آنها است. در برخی از بانوان، اندازه کلاهک کلیتوریس بیشتر از حد معمول بزرگ است و این عامل در کیفیت رابطه جنسی و لذت جنسی خانمها تاثیر منفی می‌گذارد. حاملگی، یائسگی، ژنتیک و افزایش سن می‌تواند، از عوامل تاثیرگذار در بزرگی کلیتوریس باشد. در این میان یکی از مهمترین عوامل، ژنتیک افراد است. اما در نهایت هیچیک از علل بزرگی کلاهک کلیتوریس توسط فرد قابل پیشگیری نیست.

عمل کلیتوریس

چرا اندازه کلاهک کلیتوریس مهم است؟

کلیتوریس با بافتی پوشانده است که به آن کلاهک کلیتوریس گفته می شود. این بافت پوستی در واقع هدف بسیار مهمی دارد و مانع اصطکاک دائم در کلیتوریس می شود. اگر هیچ پوستی روی ناحیه کلیتوریس نباشد ممکن است موجب درد، عفونت، خشکی و تحریک بیش از حد شود. در برخی از زنان، این بخش پوستی حجیم و ضخیم است که دلیل آن می تواند ژنتیک، تروما یا زایمان یا مالش در اثر روابط جنسی مکرر باشد.

همانطور که میدانید کلیتوریس تنها یک هدف دارد و آن عرضه لذت جنسی و ارگاسم در خانمها است. در صورتی که کلاهک یا پوسته ی روی آن بزرگ و ضخیم باشد، توانایی کلیتوریس در رسیدن به هدفش کاهش می یابد. با کاهش اندازه کلاهک کلیتوریس، بسیاری از زنان می توانند بیشتر از قبل لذت جنسی ببرند.

جراحی زیبایی کلیتوریس چگونه انجام می شود؟

عمل زیبایی کلیتوریس یا کلیتورال هود ریداکشن یک جراحی سرپایی بوده و به تنهایی تحت بی حسی موضعی قابل انجام است و نیاز به بستری در بیمارستان نمی باشد. این جراحی میتواند در مطب یا کلینیک انجام شود و بیمار بلافاصله ترخیص و با پای خود به منزل می رود تا مراقبتهای بعد از عمل را طبق توصیه های پزشک آغاز کند. در طی عمل پزشک بخش کوچکی از بافت پوستی را بر میدارد تا اندازه کلاهک کوچک شود و به هیچ وجه به کلیتوریس و پایانه ها عصبی دست نمی زند. بنابراین هیچگونه کاهش میل جنسی و آسیب به اعصاب جنسی رخ نخواهد داد.

دلایل انجام عمل زیبایی کلیتوریس چیست؟

• سریعتر رسیدن به اوج لذت جنسی
  • امکان رسیدن به چندین ارگاسم در رابطه جنسی
  • زیبایی ظاهری
  • احساس راحتی بیشتر در هنگام پوشیدن لباس های تنگ
  • کاهش تجمع ترشحات زیر پوسته ی کلیتوریس و عفونت در ناحیه

مزایای جراحی هودکتومی چیست؟

جراحی کلیتوریس

• برطرف کردن اشکال در رسیدن به ارگاسم
  • زیبایی ظاهری ناحیه تناسلی
  • تحریک راحت تر کلیتوریس در تماس حین رابطه جنسی
  • به ارگاسم رسیدن سریع تر فرد و افزایش رضایت در زوجین حین نزدیکی
  • بهداشت ناحیه کلیتوریس به دلیل کاهش ضخامت پوسته ی کلاهک روی آن و کاهش تجمع ترشحات زیر این بخش از کلاهک
  • عدم سوزش، درد یا خارش ناحیه ی کلیتوریس در موقع پوشیدن لباسهای تنگ
  • افزایش اعتماد به نفس در زنان به دلیل زیبایی واژن

عوارض جراحی هودکتومی چیست؟

هرگونه جراحی می تواند عوارضی مانند خونریزی و عفونت به همراه داشته باشد. بیمار ممکن است حین بهبودی مختصر درد و ناراحتی یا سوزش داشته باشد٬ که این یک امر طبیعی و البته موقتی است و با درمانهای مسکن خوراکی قابل کنترل است. عمل زیبایی هودکتومی توسط پزشک و جراح مجرب و معتبر عوارض زیادی ندارد و اغلب بیماران از عمل رضایت دارند.

جراحی هودکتومی به چه کسانی توصیه می شود؟

اگر علائمی مانند سوزش، درد و ناراحتی در ناحیه کلیتوریس در هنگام پوشیدن لباسهای تنگ، تحریک شدن به سختی ، تاخیر در رسیدن به ارگاسم، ظاهر نازیبای کلیتوریس و کمبود لذت جنسی را دارید، به شما توصیه می کنیم که این جراحی را انجام دهید. کلیتوریس عضوی از بدن زنان است که تنها یک وظیفه دارد، افزایش لذت جنسی! پس اگر از مواردی که در بالا ذکر کردیم رنج می برید، به انجام این عمل فکر کنید.

مراقبتهای بعد از عمل زیبایی کلیتوریس

دوره نقاهت بعد از هودکتومی ۳ تا ۴ روز است. روز اول باید استراحت مطلق داشته باشید. و پس از آن تا ۳-۴ روز بهتر است در منزل بمانید و از فعالیت سنگین و ایستادن یا نشستن طولانی پرهیز کنید. برای جلوگیری از هر نوع عارضه ای به مراقبتهای بعد از عمل هودکتومی که در زیر آمده است، توجه کنید:

1. تا یک ماه بعد از عمل کارها و ورزشهای سنگین انجام ندهید.
  2. استفاده از وان و استخر تا یک ماه بعد از عمل ممنوع است.
  3. از غذاهای چرب و تند پرهیز و برای جلوگیری از یبوست میوه و سبزی و مایعات فراوان استفاده کنید.
  4. مصرف سیگار و قلیان در دوره ی بهبودی تا یک ماه اکیدا ممنوع است.
  5. رابطه جنسی خود را از یک ماه بعد از عمل و بهبودی کامل کلیتوریس می توانید آغاز کنید.

سوالات متداول درباره جراحی کلیتوریس

1- آیا لذت جنسی با عمل زیبایی کلیتوریس کاهش می یابد؟
به دلیل بی حسی موضعی اولیه ممکن است حس شما در این ناحیه کمی کاهش یابد اما از آنجایی که هیچ آسیبی به اعصاب در طی جراحی زده نمی شود، هیچ حس جنسی از بین نخواهد رفت اما ورم در این ناحیه می تواند حس پوستی ناحیه را کاهش دهد که معمولا بین سه تا چهار ماه طول می کشد تا به حالت عادی بازگردد. پس از این مدت کلیتوریس نمایان تر شده و رسیدن به ارگاسم سریع تر خواهد شد و فرد می تواند حتی چند ارگاسم در یک رابطه را تجربه کند.

2- آیا جراحی کلیتوریس نیاز به بیهوشی دارد؟
عمل جراحی کلاهک کلیتوریس یا هودکتومی تحت بی حسی موضعی با آرام بخش خوراکی یا بیحسی نخاعی و یا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. ولی در این افراد به دلیل حساسیت بالای ناحیه ی جراحی توصیه می شود که از روش بیحسی موضعی استفاده نشود.

3- آیا عمل زیبایی کلیتوریس دردناک است؟
به دلیل استفاده از بی حسی موضعی در این ناحیه، بیمار هیچ گونه دردی را در طی عمل حس نخواهد کرد. اما همانطور که در هر عمل موضعی مانند اعمال دندانپزشکی در ابتدا نیاز به تزریق موضعی داروی بیحسی می باشد، درد و سوزش ناشی از تزریق داروی بیحس کننده اجتناب ناپذیر است. گرچه تا حدودی میتوان این مشکل را با مصرف داروی خوراکی مسکن و آرامبخش و همینطور کرمهای بیحس کننده موضعی مانند زایلاپی و لیدوکایین مرتفع کرد.

4- آیا رابطه جنسی پس از عمل زیبایی کلیتوریس بهبود خواهد یافت؟
بهبود ظاهری ناحیه تناسلی می تواند اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد و موجب حس بهتر فرد در رابطه جنسی و احساس رضایتمندی بیشتر فرد شود. هدف عمل زیبایی کلیتوریس یا کلیتورال هود ریداکشن، افزایش تحریک کلیتوریس در طی رابطه جنسی به وسیله بهبود دسترسی به این ناحیه است. در افرادی که کلاهک کلیتوریس ضخیم و برجسته باشد سبب کاهش تحریک اعصاب کلیتوریس حین رابطه ی جنسی می شود و عمل جراحی برداشتن بخش اضافی این کلاهک باعث بیشتر در دسترس بودن کلیتوریس و در نتیجه موجب افزایش تحریک اعصاب کلیتوریس و ارگاسم بیشتر و بهبود رابطه جنسی می شود. و به دنبال این اتفاق رضایتمندی زن و شوهر طی رابطه ی جنسی مطلوبتر خواهد شد.