کرونا و بارداری

سفر و بارداری

دکتر ریحانه رمضانی نژاد جراح و متخصص زنان در بارداری و ویروس کرونا صبحت می کنند: خانم های باردار نباید از منزل خارج  شوند. برای ویزیت های غیر ضروری به پزشک مراجعه نکنند. میتونند هفته یکبار تا دوبار فشار خونشونو چک کنند و وزن خود را به صورت هفتگی چک کنند،اگر افزایش وزن بیشتر از هفتصد گرم در هفته داشتند و فشار خونشون بالای چهارده روی نه شد باید با پزشک یا مراکز درمانی در ارتباط باشند و و به آنها اطلاع بدهند و در صورت لزوم مراجعه داشته باشند.

حرکات جنین را به صورت روزانه خصوصاّ در سه ماهه سوم چک کنند و اگر کاهش حرکات جنین را احساس کردند حتما به پزشک و مراکز درمانی اطلاع دهند و مراجعه داشته باشند.

در منزل مایعات مصرف کنند. از چهار گروه مواد غذایی به میزان کافی استفاده کنند. توی منزل قدم بزنند، فعالیت بدنی سبک داشته باشند و استراحت مطلق نداشته باشند. همچنین اگر علائمی مثل تب،سردرد،سرفه بیا تنگی نفس داشتند میتوانند به صورت آنلاین با پزشک خود در ارتباط باشند یا به صورت تلفنی به مراکز درمانی اطلاع دهند و در صورت لزوم مراجعه داشته باشند. همچنین اگر علائم زایمانی مثل دردهای زیر شکم و دردهای کمر که به صورت متناوب تکرار میشود و مرتب شدیدتر میشود یا خونریزی واژینال یا آبریزش اگر احساس کردند حتما در این موارد باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

از پیج اینستاگرام دکتر ریحانه رمضانی نژاد دیدن فرمایید.

شما می توانید جهت مشاوره با مطب دکتر ریحانه رمضانی نژاد که در تهران پارس واقع شده تماس بگیرید. شماره تماس ما برای تعیین وقت:  76710465-021 و 09904162293